VAROR 0

FAVORITER 0

Kundservice

Allmänt

Varmt välkommen till oss på Garnr. Hittar du inte svaret på din fråga här? Tveka inte att kontakta oss, så hjälper vi dig.

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (info@garnr.se).

Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Betalning

Din betalning kan göras via vår samarbetspartner Klarna, och vi hänvisar till deras betalningsalternativ - du kan välja mellan faktura, direktöverföring eller kortbetalning. För hjälp i ärenden som rör din betalning, faktura eller dylikt hänvisar vi till Klarnas kundtjänst. Är du inte nöjd med betalsätten som Klarna erbjuder så finns det även möjlighet att förskottsbetala via plus- eller bankgiro. Maila din beställning till info@garnr.se så hjälper vi dig.

Frakt och leverans

Hos oss använder vi oss av en fast fraktkostnad på 39 kr för alla ordrar under 500 kr. För ordrar som är på 500 kr eller mer är fraktfria och skickas till dig utan kostnad.

Små beställningar där paketet väger mindre än 500 g skickas med PostNord och större skickas med DHL*. Tveka inte att höra av dig om du undrar hur ditt paket kommer att skickas, om du vill välja vilket DHL Service Point paketet ska hamna hos eller om du vill att vi undersöker andra alternativa fraktsätt åt dig*.

Vår normala leveranstid är 1-3 vardagar. Beställningar som läggs innan klockan 14 på en vardag skickas i regel samma dag, och beställningar som läggs under helgdagar skickas följande vardag. Bor du på en ö eller en annan lite mer avlägsen plats där du vet att leveranstider brukar vara lite längre så kan paketet dröja någon extra dag - vi lovar att skicka så fort det bara går, men är beroende av PostNord och DHL när paketet ska levereras. Tveka inte att höra av dig om leveransen dröjer, så hjälper vi dig att reda ut vad som har hänt.

*Vill du att vi skickar ditt paket på ett annat sätt än det som är standard så behöver vi ta ut en liten peng om det innebär att fraktkostnaden ökar. Då underlättar det om du har valt faktura som betalmetod så att vi smidigt kan uppdatera din fraktkostnad. Självklart vill vi göra frakten så smidig som möjligt för dig, men med många önskemål om specialfrakt blir det svårt för oss som litet företag att kunna fortsätta erbjuda fri frakt för större beställningar om kostnader och hanteringstid springer iväg för oss.

Ångerrätt

Hör av dig till oss om du ångrar ditt köp, så löser vi det. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt, och vi dubblar den tiden (till totalt 30 dagar) för att du ska få extra god tid på dig. Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Returadress

Garnr Sverige AB
Sven Källfelts Gata 45
426 71 Västra Frölunda

(Hör alltid av dig innan du skickar in din retur.)

Bytesvillkor

Blev det inte som du hade tänkt dig? Ingen fara. Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss, men vi skickar ut ditt nya paket utan fraktkostnad så snabbt vi bara kan.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (info@garnr.se) innan du skickar dina varor!

Reklamation

Ibland blir det fel, men vi gör vårt bästa för att lösa det så snabbt som det bara går. Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför du anser att varan är felaktig till e-post (info@garnr.se). Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag reklamationsrätt på din vara i 3 år (förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt inom 6 månader från inköpstillfället). Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt handläggning. Kostnaden för detta är för närvarande 200 kr.

Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Företag

Självklart kan man som företag handla hos oss. Vanliga kassan är byggd för privatpersoner, men maila bara in er beställning eller era önskemål så löser vi det mesta. Som företagskund står ni själva för fraktkostnaden - vi ordnar en så billig och smidig leverans som möjligt. Bara att kontakta oss på något av sätten här nedan under kontakt.

Kontakt

Vill du komma i kontakt med oss? Här nedan hittar du de olika sätten du når oss på.

E-post: info@garnr.se
Facebook: Garnr
Google+: Garnr
Telefon: 072-721 25 25
(Om vi inte svarar prata in ett meddelande på telefonsvaren så ringer vi upp så snabbt vi kan.)

Eller så använder du bara kontaktformuläret som du finner längst ner på varje sida.

Lagerstatus

Alla våra varor som man kan köpa har vi också i lager. Hos oss kan man inte beställa något som inte finns i lager men man kan givetvis ta kontakt med oss om man vill kolla om vi skall beställa in nytt snart. Vi beställer nytt hela tiden så ta kontakt med oss om det är något du saknar.

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leverans utanför Sverige?

Vi har i dagsläget ingen direktbetallösning för kunder utanför Sverige. Men bor ni i Norden så är det inga problem, vi måste då ha förskottsbetalning till vårt konto innan vi kan skicka. Detta kan komma att ändras i framtiden och att vi öppnar upp för betalning via Klarna även för våra nordiska grannländer. Bor du utanför Norden så är det bara att ta kontakt med oss så hör vi av oss hur det ligger till med frakt dit ni vill ha era varor.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna sida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Vår behandling av dina personuppgifter

Vi på Garnr värnar om din personliga integritet. Vi välkomnar den nya förordningen GDPR, och ser till att din personliga information behandlas med säkerhet och största respekt. Här kan du läsa vår integritetspolicy.

Cookies

Vi använder cookies (kakor), för att göra vår sida smidig att använda. Cookies kan hjälpa till med det eftersom de kan läsa och skriva till små textfiler som sparas i din webbläsare. På så vis får alltså webbläsaren ett eget minne. Det gör att den kan komma ihåg vad du lagt i varukorgen, att du är inloggad eller att du vill sortera produkterna efter lägsta pris även nästa gång du besöker sidan.

Cookies som hanterar dina personuppgifter använder vi aldrig utan att först fråga dig om lov och få ett tydligt JA från dig. Här kan du läsa mer om vilka cookies vi använder hos oss och hur du kan kontrollera så att det känns okej för dig.