Retur eller byte – så här gör du

Retur

Vill du returnera en vara av någon annan anledning så är du välkommen att använda formuläret nedan. Du har rätt att ångra ditt köp i 30 dagar efter att du har fått dina varor. När formuläret har skickats in får du en bekräftelse till din e-post och där hittar du alla vidare instruktioner du behöver. 

Du står för returens fraktkostnad. Du kan välja att antingen köpa portot själv eller att köpa en fraktsedel via oss – bocka i rutan i formuläret om du vill välja det alternativet. För att köpa fraktsedel via oss betalar du 79kr. Priset dras från din återbetalning.

Klicka här för att komma till våra fullständiga villkor för ångerrätt och byten.

Byte

Vill du göra ett byte så börjar du med att följa instruktionerna under rubriken retur för att skicka tillbaka det du inte vill behålla. Sedan beställer du det du vill byta till på hemsidan som vanligt. 

Returkostnaden står du själv för. Har du returnerat en fullständig beställning så återbetalar vi varorna samt den beställningens fraktavgift – alltså beställningskostnaden i sin helhet. Har du returnerat delar av en beställning så återbetalar vi de varor du har returnerat, och din nya fraktavgift för betesvarorna du har beställt (om en sådan avgift har uppkommit). Kort och gott ser vi till att du betalar max en fraktavgift för dina båda ordrar – men returkostnaden återbetalas ej. 

Reklamation

Är det istället en reklamation du vill göra så använder du INTE formulär nedan utan du kontaktar oss per mejl, info@garnr.se så hjälper vi dig lösa detta. Bifoga då gärna beställningnummer, bild på den trasiga produkten och är det inte uppenbart så beskriv gärna vad som är fel.

    Vill du köpa en returfraktsedel med Postnord via oss för 79 kr?Hjälp?

    Fält markerade med * är obligatoriska.

    I fälten förnamn, efternamn och e-post fyller du i de uppgifter du använde när du gjorde den beställning du vill returnera.

    I fältet beställningsnummer fyller du i beställningsnumret från den beställning du vill returnera varor från. Beställningsnumret hittar du i din bekräftelse och på din följesedel. Vill du returnera varor från flera beställningar så fyller du i flera beställningsnummer.

    I fältet Vad vill du returnera listar du de produkter som du vill lämna tillbaka.

    Vill du köpa en retursedel med Postnord via oss för 79 kr så får en QR-kod via sms och e-post. Koden tar du med dig till ett ombud, där de skriver ut etiketten åt dig. Priset dras av från din återbetalning.

    I fältet Meddelande skriver du några valfria rader om det är något du vill att vi ska veta. Vill du skicka tillbaka defekta varor? Då ska du göra en reklamation och inte en retur – hör av dig till oss på info@garnr.se, så hjälper vi dig vidare.